Custolutions
voor echte klantoplossingen
Vanuit een levensvisie die draait om (com)passie voor mijn medemens heb ik Custolutions opgericht. Ik ben Anneke Janssen. In mijn visie zou niemand hoeven te worstelen met financiële zaken tijdens een Life Event, zoals het overlijden van een dierbare, een scheiding of ontslag.
Tijdens mijn 34 jaar bij ABN AMRO had ik verschillende functies en heb ik veel kennis en ervaring opgedaan. Ik vond het altijd mooi om te zien hoeveel opluchting het gaf bij klanten als ik hen hielp bij belangrijke beslissingen en als hun zaken weer goed waren geregeld. Het gaf hen rust en mij voldoening.
Ik wilde méér kunnen doen
Als Financieel Planner zag ik dat er steeds meer de behoefte was aan dienstverlening op impactvolle momenten in het leven van mensen. Ik kon slechts een beperkt aantal klanten per jaar helpen, maar wilde meer doen.
Daarom ging ik lesgeven aan financieel specialisten en op congressen of seminars sprak ik soms honderd mensen tegelijk toe. Ik had het dan over het belang van een goede financiële planning en het anticiperen op Life Events.
Vanuit de overtuiging dat ik als beleidsmaker nog meer zou kunnen betekenen voor klanten, maakte ik de overstap naar het hoofdkantoor.
Daar gingen mijn ogen verder open. Ik zag dat de wereld van mensen soms compleet instort als je alleen achterblijft. Maar ook dat voor klanten financiële instellingen een oerwoud zijn vol regels. En klanten worden vaak onbedoeld van het kastje naar de muur gestuurd.
Anticiperen op Life Events voorkomt rompslomp
Die rompslop wilde ik voorkomen. Vooraf oplossen en niet achter de feiten aan hobbelen. Customer Experience Management bleek een prachtig instrument. Ik combineerde dit met mijn fiscale en financiële kennis en Lean Six Sigma Verbetermanagement. Hierdoor was ik in staat onderscheidende bedieningsconcepten te maken en klanten écht te ontzorgen.
Met het Nabestaanden bedieningsconcept en het Scheiden bedieningsconcept brengt ABN AMRO een klantgerichte focus aan. Anneke Janssen is de initiator en katalysator achter deze bedieningsconcepten. Door te werken vanuit haar hart inspireert ze collega’s en creëert de basis van duurzame verbeteringen.
Jury Financial marketing Award
Klanten waren hier heel blij mee en ik zag een forse stijging van de klanttevredenheid. Ook medewerkers waren opgelucht. Zij konden hun klanten nu echt goed helpen en kregen zelden nog een klacht. Mooi om te zien dat klantfocus en bedrijfsresultaat hand in hand gaan.
Met Custolutions wil ik mijn missie om worstelingen met financiën tijdens Life Events te voorkomen, verder vormgeven. Daarom heb ik besloten om niet alleen particulieren oplossingen te bieden, maar ook bedrijven te helpen met Life Event Consultancy.
-
Bedrijven
Klanten zijn vaak niet blij met de manier hoe financiële instellingen omgaan met Life Events. Ze zitten dan niet te wachten op gedoe bij het afwikkelen van financiële zaken; ze hebben het al zwaar genoeg. Een bedrijf met een goede klantvisie snapt dat en laat klanten merken dat het bedrijf begrijpt wat mensen na een Life Event doormaken. Wat zou het voor jullie organisatie betekenen als klanten ambassadeurs worden? -
Particulieren
Een overlijden, scheiding of ontslag zijn zaken waar je liever niet over nadenkt. Tegelijk weet je dat het ook jou kan overkomen. Inzicht in je financiën in de ‘nieuwe situatie’ geeft Financieel Uitzicht en rust. Je hakt nú knopen door, zodat je dat niet hoeft te doen bij een Life Event als je hoofd daar totaal niet naar staat. Natuurlijk kan je me ook inschakelen om in een crisissituatie jou te helpen om je financiële zaken goed af te handelen.